Nu har jag börjat komma in i vardagen igen här i Melbourne. Man jobbar, (där jag för övrigt precis har skrivit på ett nytt 12 månaders kontrakt med löneförhöjning jo man tackar) kommer hem, (det hem vi just nu försöker lämna men det verkar lättare sagt än gjort vi har precis varit och kollat på ett gäng ställen varav det sista luktade kattpiss och det var det vi trodde vi helst ville ha så det blir nog ett tag till i vår lägenhet) sen går man till jobbet igen när man vaknar igen. Ni vet hur det är.
Apropå (bra ord, apropå) lägenheten vi bor i så är den inte så himla illa egentligen. Det vore bara trevligt att hitta nåt som man verkligen tycker är perfekt. Sträva uppåt framåt liksom.
Jobbet flyter på ganska bra, trivs bättre nu än jag gjort tidigare. Två dagar i veckan är jag den som har ansvar för vårt tredje Melbourne kontor. Det är kul och skönt att få lämna kontoret ibland och så är det lite mer fritt. ag behöver till exempel inte vbara inloggad på telefonen hela dagen. Dom har bra kaffe tvärs över gatan också.
Det är svårt att inte skriva om väder när man bor här nere. Ska hålla det kort.
Det börjar bli varmare, skönare och ljusare.
Ikväll ska jag på fotboll. Australiensisk sådan och det är semifinal. Det laget jag håller på spelar och dom bör vinna. Dom har varit det näst bästa laget under säsongen så en final vore på sin plats. Det är en underlig sport men fan vad dom är hårda.
lördag 20 september 2008
fredag 22 augusti 2008
Glad
Vill bara meddela att jag har tillbringat eftermiddagen med mamma och Tony och dom verkar båda må mycket bra. Efter alla turer förra året blir jag riktigt lycklig av att se det.
Det gör mig glad. Ni som vet vad jag pratar om, vet vad jag pratar om. Ni andra får gissa.
Jag är glad.
Nu ska jag upp och dricka några öl med min far och min syster.
Det gör mig också glad.
Det gör mig glad. Ni som vet vad jag pratar om, vet vad jag pratar om. Ni andra får gissa.
Jag är glad.
Nu ska jag upp och dricka några öl med min far och min syster.
Det gör mig också glad.
torsdag 21 augusti 2008
Heja Sverige
Någon sa att det hade varit en bra sommar. Någon annan tyckte det hade regnat en hel del men att det hade varit fantistiskt väder i en vecka, nästan tropiskt. En tredje nickade och höll med.
Det var iallafall en mycket trevlig kväll och Mosebacke värmdes av solen för en stund innan den försvann bakom huset, som den alltid gör där uppe. Flera av mina goda vänner var där, för att inte säga mina närmsta och godaste vänner. Pappa och B var där för en liten stund innan dom tyckte att dom skulle lämna oss på grund av sin ålder. Eller jag vet inte om det var på grund av sin ålder men dom nämnde nåt om ungdomar, sa hej då och lommade iväg till Black & Brown.
Syster var så klart där. Polarn P, Marre och Sune Mangs likaså. Några överraskningar dök även upp i form av Garate och Fricke vilket var mycket uppskattat. Dunder och Eng som är Norwish kom även dom. Steve ,som även kom och hälsade på i Melbourne, kom med Spud. Dom försökte förstå vad Eng som är Norwish sa på ett tredje språk.
Tack för att ni kom, jag hade mycket trevligt. Huvudet var tungt som sig bör, dagen efter.
Goddag!
Det var iallafall en mycket trevlig kväll och Mosebacke värmdes av solen för en stund innan den försvann bakom huset, som den alltid gör där uppe. Flera av mina goda vänner var där, för att inte säga mina närmsta och godaste vänner. Pappa och B var där för en liten stund innan dom tyckte att dom skulle lämna oss på grund av sin ålder. Eller jag vet inte om det var på grund av sin ålder men dom nämnde nåt om ungdomar, sa hej då och lommade iväg till Black & Brown.
Syster var så klart där. Polarn P, Marre och Sune Mangs likaså. Några överraskningar dök även upp i form av Garate och Fricke vilket var mycket uppskattat. Dunder och Eng som är Norwish kom även dom. Steve ,som även kom och hälsade på i Melbourne, kom med Spud. Dom försökte förstå vad Eng som är Norwish sa på ett tredje språk.
Tack för att ni kom, jag hade mycket trevligt. Huvudet var tungt som sig bör, dagen efter.
Goddag!
söndag 3 augusti 2008
Hugg direkt
Visste väl att det skulle huggas på det förra inlägget. Än så länge bara en som nappade men måste ändå kommentera.
Nä, Sune, det är inte hett i Melbourne 9 månader om året. Jag trodde också det innan jag flyttade hit. Jag kan bara säga att det är tur för er att ni kommer i November och inte tidigare, då hade ni fått ta med er långkallingar. Vi har som sagt två element i lägenheten på tre rum. Båda i vardagsrummet. Dom har gått på högvarv sedan April och nu kom räkningen på 400 dollars.
Klimatet är mycket bättre här än i Sverige men byggnaderna är för dåligt byggda för dom månaderna det inte är varmt. Jag snackar alltså inte om hur det är att vara utomhus utan när man sitter inne.
Kallt, sa Bill.
Rått, sa Bull.
Vi ses snart hörrni.
Nä, Sune, det är inte hett i Melbourne 9 månader om året. Jag trodde också det innan jag flyttade hit. Jag kan bara säga att det är tur för er att ni kommer i November och inte tidigare, då hade ni fått ta med er långkallingar. Vi har som sagt två element i lägenheten på tre rum. Båda i vardagsrummet. Dom har gått på högvarv sedan April och nu kom räkningen på 400 dollars.
Klimatet är mycket bättre här än i Sverige men byggnaderna är för dåligt byggda för dom månaderna det inte är varmt. Jag snackar alltså inte om hur det är att vara utomhus utan när man sitter inne.
Kallt, sa Bill.
Rått, sa Bull.
Vi ses snart hörrni.
lördag 2 augusti 2008
Kan inte mer än hålla med
Lämkar här till ett inlägg på en annan blogg som beskriver mycket väl hur kallt det kan vara här nere. Läs gärna även kommentarerna så förstår ni. Jag får också väldigt ofta höra att jag väl inte kan tycka det är kallt, jag är ju från Schweiz. Eller Sverige.
Klicka
Klicka
onsdag 16 juli 2008
Hemma bäst
Vem?
Fortfarande Johan även om dom inte kallar mig det i mitt nya hemland.
Hur?
Flygplan, det går fortast så.
När?
Landar mitt på dagen den 14:e Augusti. Stannar tills den 7:e September.
Varför?
Vilken jävla fråga. Jag vill väl kanske bara träffa min familj och alla mina vänner.
Vad?
Jo, jag kommer hem på semester, någon ska ju göra det också.
Något att tillägga?
Min födelsedag infaller ju väldigt påpassligt den 15e Augusti och det tänkte jag fira. Vi struntar i att jag blir 33 och kör på som om jag skulle fylla...31 eller nåt. ända in i kaklet, kanske till och med blir att jag tokar till det lite och stannar ute tills efter tolvslaget!
Och?
Vore jäkligt kul om just du ville vara med och fira. Vad gör man i Stockholm en fredagkväll som dessutom är min födelsedag? Vart går vi?
Hänger ni med?
Fortfarande Johan även om dom inte kallar mig det i mitt nya hemland.
Hur?
Flygplan, det går fortast så.
När?
Landar mitt på dagen den 14:e Augusti. Stannar tills den 7:e September.
Varför?
Vilken jävla fråga. Jag vill väl kanske bara träffa min familj och alla mina vänner.
Vad?
Jo, jag kommer hem på semester, någon ska ju göra det också.
Något att tillägga?
Min födelsedag infaller ju väldigt påpassligt den 15e Augusti och det tänkte jag fira. Vi struntar i att jag blir 33 och kör på som om jag skulle fylla...31 eller nåt. ända in i kaklet, kanske till och med blir att jag tokar till det lite och stannar ute tills efter tolvslaget!
Och?
Vore jäkligt kul om just du ville vara med och fira. Vad gör man i Stockholm en fredagkväll som dessutom är min födelsedag? Vart går vi?
Hänger ni med?
fredag 27 juni 2008
Fredag eftermiddag
Klockan är 15 på fredag eftermiddag. All jobb i kön har tagits om hand och jag har redan bläddrat igenom alla de bloggar jag läser. Nik sitter 3 meter ifrån mig och pratar högt högt, som han alltid gör. Han snackar alltid om allt eller egentligen inget. Oftast handlar det om Facebook och nåt spännande han upptäckt där.
Nik är en trettiofemårig ravekille. Han går omkring med sitt headset när han pratar med användare som behöver hjälp. Runt runt.
Hao sitter precis bredvid mig. Jag säger alltid god morgon extra tydligt när jag kommer in på morgonen.
”Good morning, Hao!”
”Mmppfff” brukar det låta tillbaka.
Det tycker jag är roligt. Riktigt roligt. Kommer alltid in med ett leende för jag vet att jag kommer få det svaret. Hao är inte så bra socialt. Han är snäll, har jobbat här i fem år. Han jobbar hårdast av alla. Från den sekund han kommer in på morgonen tills han går hem slutar han inte för en sekund, lunchen äts samtidigt som han hjälper någon eller pratar i telefon.
Nigel har börjat med thaiboxning och hans mamma jobbar som personlig assistent till vd'n. Han är visar en arrogans om detta så jag har lite börjat fundera på om jag ska utmana honom på en match. Han tror på fullaste allvar att det inte spelar någon roll att jag väger 30kg mer än honom. Bara därför. Men så blir det såklart inte. Men det vore kul att prova.
Det är alla som är här idag och det är så skönt att det är fredag.
Nik är en trettiofemårig ravekille. Han går omkring med sitt headset när han pratar med användare som behöver hjälp. Runt runt.
Hao sitter precis bredvid mig. Jag säger alltid god morgon extra tydligt när jag kommer in på morgonen.
”Good morning, Hao!”
”Mmppfff” brukar det låta tillbaka.
Det tycker jag är roligt. Riktigt roligt. Kommer alltid in med ett leende för jag vet att jag kommer få det svaret. Hao är inte så bra socialt. Han är snäll, har jobbat här i fem år. Han jobbar hårdast av alla. Från den sekund han kommer in på morgonen tills han går hem slutar han inte för en sekund, lunchen äts samtidigt som han hjälper någon eller pratar i telefon.
Nigel har börjat med thaiboxning och hans mamma jobbar som personlig assistent till vd'n. Han är visar en arrogans om detta så jag har lite börjat fundera på om jag ska utmana honom på en match. Han tror på fullaste allvar att det inte spelar någon roll att jag väger 30kg mer än honom. Bara därför. Men så blir det såklart inte. Men det vore kul att prova.
Det är alla som är här idag och det är så skönt att det är fredag.
Moralen
Idag var det två personer som inte dök upp på jobbet.
Bara så där. Kom inte. Så värst mycket tjafs blir det inte, ingen verkar riktigt bry sig.
Igår var det tre som inte kom in, även om nån av iallafall skickade ett sms och sa att han inte skulle komma.
Så här är det i stort sett hela tiden och det verkar inte vara någon stor grej. En kille började, jobbade en månad för att sen ta fem veckors semester. Han är fortfarande provanställd tror jag men det kommer nog inte att göras något. Han får jobba kvar.
Enklast så.
Samma kille brukar även vara hemma från jobbet ett par fyra gånger i månaden. I min värld är det här inte helt ok.
Tror att det beror på att man får ett gäng sjukdagar i Australien utan avdrag. Jag tror dom har 12 eller nåt på mitt jobb. Dom flesta är ju inte sjuka 12 dagar om året så man ser det mer som extra semester.
Behövde bara skriva av mig för det här irriterear mig något oerhört. Jag är nämligen killen som alltid är här, täcker upp när dom andra är borta och i och med det alltid får göra mer än de andra. Jag är ju anställd på kontrakt, då är det inget betalt alls som gäller om man är borta.
Så, nog om det.
Bara så där. Kom inte. Så värst mycket tjafs blir det inte, ingen verkar riktigt bry sig.
Igår var det tre som inte kom in, även om nån av iallafall skickade ett sms och sa att han inte skulle komma.
Så här är det i stort sett hela tiden och det verkar inte vara någon stor grej. En kille började, jobbade en månad för att sen ta fem veckors semester. Han är fortfarande provanställd tror jag men det kommer nog inte att göras något. Han får jobba kvar.
Enklast så.
Samma kille brukar även vara hemma från jobbet ett par fyra gånger i månaden. I min värld är det här inte helt ok.
Tror att det beror på att man får ett gäng sjukdagar i Australien utan avdrag. Jag tror dom har 12 eller nåt på mitt jobb. Dom flesta är ju inte sjuka 12 dagar om året så man ser det mer som extra semester.
Behövde bara skriva av mig för det här irriterear mig något oerhört. Jag är nämligen killen som alltid är här, täcker upp när dom andra är borta och i och med det alltid får göra mer än de andra. Jag är ju anställd på kontrakt, då är det inget betalt alls som gäller om man är borta.
Så, nog om det.
torsdag 26 juni 2008
Svar på inlägget "Ibland blir man glad för det lilla"
Sune:
Jag tror stenhårt på bea här nere. Tänkte ta med mig tunnbrödsrulle också, vad tros?
Mamma och Tony:
Man äter nog det bara här om man är svensk. Vi har en burk senapssill i kylen så det blev lite. Grilla görs det ofta. Växer tyvärr inga blommor här nu. Vinter.
Syrran och Micke:
Jorå, jag måste ju hem och hämta bean! Kram
Matthiesen:
Först, kul att du hittat bloggen! Sibylla vore soft, går ju lite hand i hand med min tunnbrödsrulle idé. Gourmet role with stepsalad, anyone?
Spud:
You're strange! No seriously, what's strange with that? Burger with bacon and egg, chips, onion rings and the famous bearneise sauce. Maybe you're thinking about the green stuff on the side? I agree with that, it's got nothing to do on that plate.
Sune:
Jo alltid ägg. Gärna även rödbeta. Dom är inte kloka här nere.
Ska försöka svara på frågor och sånt i kommentarerna i fortsättningen.
Pis
Jag tror stenhårt på bea här nere. Tänkte ta med mig tunnbrödsrulle också, vad tros?
Mamma och Tony:
Man äter nog det bara här om man är svensk. Vi har en burk senapssill i kylen så det blev lite. Grilla görs det ofta. Växer tyvärr inga blommor här nu. Vinter.
Syrran och Micke:
Jorå, jag måste ju hem och hämta bean! Kram
Matthiesen:
Först, kul att du hittat bloggen! Sibylla vore soft, går ju lite hand i hand med min tunnbrödsrulle idé. Gourmet role with stepsalad, anyone?
Spud:
You're strange! No seriously, what's strange with that? Burger with bacon and egg, chips, onion rings and the famous bearneise sauce. Maybe you're thinking about the green stuff on the side? I agree with that, it's got nothing to do on that plate.
Sune:
Jo alltid ägg. Gärna även rödbeta. Dom är inte kloka här nere.
Ska försöka svara på frågor och sånt i kommentarerna i fortsättningen.
Pis
fredag 20 juni 2008
Alla på en gång
Igår hade vi Mias mamma, moster och mormor på besök. Dom hade kommit hem frön en vecka i Cairns där dom hälsade på Mias bror.
Dom hade mycket gott att säga om Cairns men jag tror jag får åka dit själv en dag för att få reda på vad.
Dom pratar mycket, högt och alla på en gång och verkar inte ha en tanke på att det är någon annan som pratar. Det ä nästan omöjligt att följa med.
Men det är med kärlek jag skriver detta, det är mycket underhållande att lyssna på dom och jag sitter mest där och skrattar åt det hela.
Det var även med kärlek jag i smyg filmade delar av samtalet. Hoppas det blev nåt, då lägger jag upp det här på bloggen.
Säg inget till Mia.
Dom hade mycket gott att säga om Cairns men jag tror jag får åka dit själv en dag för att få reda på vad.
Dom pratar mycket, högt och alla på en gång och verkar inte ha en tanke på att det är någon annan som pratar. Det ä nästan omöjligt att följa med.
Men det är med kärlek jag skriver detta, det är mycket underhållande att lyssna på dom och jag sitter mest där och skrattar åt det hela.
Det var även med kärlek jag i smyg filmade delar av samtalet. Hoppas det blev nåt, då lägger jag upp det här på bloggen.
Säg inget till Mia.
onsdag 18 juni 2008
Ibland blir man glad för det lilla
Härom veckan blev det ett skrovmål på puben.
Inget speciellt med det men tro mig när jag blev glatt överraskad av vad jag fick se på menyn.

Jorå, det är bearneaisesås ni ser till höger på tallriken. Det är första gången jag ser det i Australien. Det ingick inte den mat jag beställde så jag beställde in en bytta på sidan om. Snacka om konstiga blickar, tror det var första gången nån beställt det till burgarn.
Jävlar vad gott det var.
Inget speciellt med det men tro mig när jag blev glatt överraskad av vad jag fick se på menyn.
Jorå, det är bearneaisesås ni ser till höger på tallriken. Det är första gången jag ser det i Australien. Det ingick inte den mat jag beställde så jag beställde in en bytta på sidan om. Snacka om konstiga blickar, tror det var första gången nån beställt det till burgarn.
Jävlar vad gott det var.
Laxen
måndag 16 juni 2008
Talfel
Har tänkt på en sak.
Stryka heter iron på engelska.
Uttalas ion. Eller nåt sånt, kan inte riktigt det här med fonetisk skrift.
Lax heter salmon.
Uttalas sammon.
Varför använda en bokstav som inte ska uttalas? Själv blev jag skrattad åt första gången jag sa att jag "need to iron my shirt". Med r. Inte helt ok tycker jag.
Har kommit på mig själv med att fnissa till lite när jag hör andra svenskar säga salmon, vet inte varför. Jag känner mig inte bättre på nåt sätt, mer så att jag själv har gjort felen och tycker nu att det låter så där soft svenskt. Ni vet Sällskapsresansvenska, typ.
Egentligen ville jag ju mer klaga på det engelska språket, inte på att vi svenskar inte riktigt kan uttala alla ord korrekt. Sen är det inte all engelska som uttalas lika heller. Här i Australien säger man en hel del konstiga saker som man inte använder i andra engelsspråkiga länder.
Chook till exempel. Det betyder kyckling. Chicken är fortfarande det riktiga ordet men man använder så mycket slang här att det inte riktigt tänks på att folk utifrån inte har en aning om vad det talas om.
Ett ord som är roligt är bil.
Car.
Här nere säger man ca. Sen stoppar man. Eller lite mer caa... Man vill liksom att det ska komma nåt mer men icke. Har själv plockat upp det där. Caaa...
Det får mig alltid att tänka på A fish called Wanda.
Eller kanske den här.
Stryka heter iron på engelska.
Uttalas ion. Eller nåt sånt, kan inte riktigt det här med fonetisk skrift.
Lax heter salmon.
Uttalas sammon.
Varför använda en bokstav som inte ska uttalas? Själv blev jag skrattad åt första gången jag sa att jag "need to iron my shirt". Med r. Inte helt ok tycker jag.
Har kommit på mig själv med att fnissa till lite när jag hör andra svenskar säga salmon, vet inte varför. Jag känner mig inte bättre på nåt sätt, mer så att jag själv har gjort felen och tycker nu att det låter så där soft svenskt. Ni vet Sällskapsresansvenska, typ.
Egentligen ville jag ju mer klaga på det engelska språket, inte på att vi svenskar inte riktigt kan uttala alla ord korrekt. Sen är det inte all engelska som uttalas lika heller. Här i Australien säger man en hel del konstiga saker som man inte använder i andra engelsspråkiga länder.
Chook till exempel. Det betyder kyckling. Chicken är fortfarande det riktiga ordet men man använder så mycket slang här att det inte riktigt tänks på att folk utifrån inte har en aning om vad det talas om.
Ett ord som är roligt är bil.
Car.
Här nere säger man ca. Sen stoppar man. Eller lite mer caa... Man vill liksom att det ska komma nåt mer men icke. Har själv plockat upp det där. Caaa...
Det får mig alltid att tänka på A fish called Wanda.
Eller kanske den här.
söndag 1 juni 2008
Först
Jo, det var ju några som kom på besök före Abbie, Sean och Matilda.
Här kommer lite bilder fråmn deras besök. Än en gång så har musiken inget symboliskt värde utan är bara där för att det ska bli lite trevligare att titta.
Håll till godo.
lördag 31 maj 2008
Abbie, Sean och Matilda
Vi hade besök från Sverige igen. Sean hade med sig en flashig kamera, eller iallafall flashigare än den 1.3 megapixel jag har att jobba med.
Många foton togs det. Väldigt många var på fåglar.
Här kommer en samling av dom, garanterat fågelfritt, och dessutom ackompanjerat av Torgny Melins.
Många foton togs det. Väldigt många var på fåglar.
Här kommer en samling av dom, garanterat fågelfritt, och dessutom ackompanjerat av Torgny Melins.
torsdag 22 maj 2008
Talang
Ha, nu ska ni höra.
In i ringen idag på boxningen, för första gången. Hade ju inte tänkt det men det blev så då vi bara var två stycken där. Fick lite extra personlig träning. Iallfall, fan vad svårt det är med boxning. Nu fick vi ju inte slå varandra i huvudet och det var en jäkla tur, hade ju inte en chans att komma undan slagen.
Det som var positivt var ju att tränaren sa att man kunde se att jag var en "natural athlete".
Sen fick jag även höra på jobbet att mitt namn kommit upp när det diskuterats i ledningsgruppen hur IT-avdelningen sköter sig. Tydligen var det ett gäng personer som sagt att dom var speciellt nöjda med mig.
Och så är det fredag imorgon så humöret är på topp! Det är ju inte varje dag man får beröm direkt.
Egotripp.
PS. Det var fyra grader i morse när jag gick till jobbet.
In i ringen idag på boxningen, för första gången. Hade ju inte tänkt det men det blev så då vi bara var två stycken där. Fick lite extra personlig träning. Iallfall, fan vad svårt det är med boxning. Nu fick vi ju inte slå varandra i huvudet och det var en jäkla tur, hade ju inte en chans att komma undan slagen.
Det som var positivt var ju att tränaren sa att man kunde se att jag var en "natural athlete".
Sen fick jag även höra på jobbet att mitt namn kommit upp när det diskuterats i ledningsgruppen hur IT-avdelningen sköter sig. Tydligen var det ett gäng personer som sagt att dom var speciellt nöjda med mig.
Och så är det fredag imorgon så humöret är på topp! Det är ju inte varje dag man får beröm direkt.
Egotripp.
PS. Det var fyra grader i morse när jag gick till jobbet.
onsdag 21 maj 2008
Fotboll
På fredag ska det gås på fotboll. Sticker iväg med ett gäng från jobbet, tar fredag tidigt, kanske oförskämt tidigt, sticker till puben, ett par öl hinner man nog med innan, vidare till arenan, borde nog bli en 70-80 tusen åskådare.
Allt känns ju kanon om det inte vore för att det handlar om Aussie rules fotboll och inte soccer som dom kallar det här.
Det jag egentligen vill se är ju matchen som går inatt, alltså torsdag morgon klockan 4.45. Jag tvekar och har mig för det handlar ju ändå om att vara uppe i ottan. Sen börjar ju min boxning halv sju så jag hinner ju ändå inte se hela, men nog fan känns det surt att ha följt Champions League hela vägen och sen inte kunna se finalen.
Och hur ska jag göra med EM?
Jag vet att en kanal jag har visar 8 matcher direkt men det är ju bara en bråkdel och förmodligen prioriteras inte Sverige i det här sammanhanget.
Har ni några tips på hur jag kan göra, tveka inte att skicka över dom.
Allt känns ju kanon om det inte vore för att det handlar om Aussie rules fotboll och inte soccer som dom kallar det här.
Det jag egentligen vill se är ju matchen som går inatt, alltså torsdag morgon klockan 4.45. Jag tvekar och har mig för det handlar ju ändå om att vara uppe i ottan. Sen börjar ju min boxning halv sju så jag hinner ju ändå inte se hela, men nog fan känns det surt att ha följt Champions League hela vägen och sen inte kunna se finalen.
Och hur ska jag göra med EM?
Jag vet att en kanal jag har visar 8 matcher direkt men det är ju bara en bråkdel och förmodligen prioriteras inte Sverige i det här sammanhanget.
Har ni några tips på hur jag kan göra, tveka inte att skicka över dom.
Läser du?
Jag vet ju om ett gäng personer som läser här men det är ju många som jag har skickat länken till som inte har kommenterat eller svarat på nåt sen jag startade.
Nu vet jag ju att jag inte har skrivit så ofta som jag gjorde i början men det vore roligt att veta vilka som läser bloggen.
Ni kan väl skriva en kommentar eller om det inte funkar för er, skicka ett mail, bara så att jag vet. Det är ju inte lika roligt at skriva om det bara är mamma och pappa som läser, då kan jag ju lika bra skicka mail till dom.
Ska även försöka uppdatera bloggen oftare.
Men du, läser du det här?
Nu vet jag ju att jag inte har skrivit så ofta som jag gjorde i början men det vore roligt att veta vilka som läser bloggen.
Ni kan väl skriva en kommentar eller om det inte funkar för er, skicka ett mail, bara så att jag vet. Det är ju inte lika roligt at skriva om det bara är mamma och pappa som läser, då kan jag ju lika bra skicka mail till dom.
Ska även försöka uppdatera bloggen oftare.
Men du, läser du det här?
torsdag 8 maj 2008
När lammen tystnar?
Även om mitt jobb här i Melbourne inte ger så mycket nytt och överaskningar så är det ju inte så att man ligger på latsidan direkt.
Nänä. I helgen var vi uppe i Wycheproof igen och som sig bör där uppe blev det ett par pilsner, inget nytt med det, men på puben måtte vi nån slags släkting till Mia, kommer inte ihåg vad han var. Iallafall så hade jag en svag sekund när jag tackade ja till att hjälpa till att märka lamm dagen efter.
Mycket riktigt, morgonen kom och Cheek slängde in arbetskläder i sovrummet så det var ju bara att kliva upp och ge sig av.
Hur bär man ett lamm? Jag hade iallafall tur i oturen att vara den som satte märkningen i örat på dom, istället för att jaga ikapp dom, sätta en gummiring runt svansen och pungen eller köra in en spruta precis under svansen. Ni fattar vad som finns under svansen? Jorå, det blev väl ett par sprutor jag satte dit så man fick ju tvätta händerna noga när man kom hem.
Ok, lammen var iallafall allt annat än tysta efter att jag satt hål i örat på dom.
Hujedamej.
Det var ändå ganska kul och annorlunda.
Sen har jag ju börjat med boxning också. Och kickboxning. Det är riktigt rolig träning, så pass roligt att jag släpar mig upp 6 på morgonen för plåga mig i en timme. Jäklar vad jag kommer bli fit!
Box. Testa det hörni.
Nänä. I helgen var vi uppe i Wycheproof igen och som sig bör där uppe blev det ett par pilsner, inget nytt med det, men på puben måtte vi nån slags släkting till Mia, kommer inte ihåg vad han var. Iallafall så hade jag en svag sekund när jag tackade ja till att hjälpa till att märka lamm dagen efter.
Mycket riktigt, morgonen kom och Cheek slängde in arbetskläder i sovrummet så det var ju bara att kliva upp och ge sig av.
Hur bär man ett lamm? Jag hade iallafall tur i oturen att vara den som satte märkningen i örat på dom, istället för att jaga ikapp dom, sätta en gummiring runt svansen och pungen eller köra in en spruta precis under svansen. Ni fattar vad som finns under svansen? Jorå, det blev väl ett par sprutor jag satte dit så man fick ju tvätta händerna noga när man kom hem.
Ok, lammen var iallafall allt annat än tysta efter att jag satt hål i örat på dom.
Hujedamej.
Det var ändå ganska kul och annorlunda.
Sen har jag ju börjat med boxning också. Och kickboxning. Det är riktigt rolig träning, så pass roligt att jag släpar mig upp 6 på morgonen för plåga mig i en timme. Jäklar vad jag kommer bli fit!
Box. Testa det hörni.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)