lördag 26 september 2009

Grand final


Aussie rules. Hela melbourne stannar. Största dan på året.

onsdag 23 september 2009

Fan vad dyrt!


...tänkte jag först när jag gjort ett par besök hos läkaren. Sen fick jag veta att man tydligen får tillbakakaka på det man betalat. Så fick precis 150 tillbaka av 210 betalade. På två besök. Det blir ju samma pris som i sverige. Tack Medibank!

lördag 12 september 2009

Ben


Vi tog med Ben till donken så vi kan fortsätta vara dom populära gudföräldrar vi vill vara. Mutor funkar.

lördag 29 augusti 2009

Aussie rules


Inga läktare utan man sitter i sina bilar runt plan. Käkar paj och pompa. Annorlunda

fredag 28 augusti 2009

Fredag solen skiner jag ska hem och ta helg och ni har hela dan kvar. Ha



Tuppfajt


Har ringt telstra för att få våran videokonferensanläggning servad. Två jonnar kom hit utan att veta om den andra så nu står dom här och tystbråkar. Kul så här på fredagseftermiddagen.

onsdag 26 augusti 2009

Trafiksylt


Klarade mig helskinnad hem igår. Stormen kommer tillbaka idag vilket måste skrämt många för jävlar vilken trafik det är.

tisdag 25 augusti 2009

På tåget


Helvetes helvete vad det blåser och regnar.

Storm


Det stormar i melbourne. Man ska tydligen hålla sig inne. Men jag måste ju hem. Hoppas tåget kommer snart.

lördag 22 augusti 2009

Lugn kväll


Jorå satte. Just a quiet one.

Degraves


Sitter och tar en öl i en av melbournes gränder. Gillart. Nu blir det iväg på nåt annat ställe och kolla rugby och aussie rules och vad för obskyr sport dom nu visar. Kan bli kul ändå kanske. Vad tror ni om att börja sälja kaffe for a living?

Lördag morgon

Det är fint ändå, att vakna utvilad 07.30 en Lördag morgon. Solen skiner som aldrig förr och jag känner att mungiporna drar sig uppåt öronen till så fort jag drar upp persiennerna.
Vi hade fantasktisk tur med vädret när vi var i Stockholm men det känns ändå helt ok att vintern här bjuder på runt 20 grader och sol.

Apropå Stockholm. Tack till alla som tog sig tid att träffa oss, jag hade verkligen skitkul, även om jag var helt slut när jag kom hem. Börjar komma över det nu men första dagarna var det faktiskt riktigt jobbigt att komma tillbaka hit, saknade Sverige och alla något oerhört. Mammas tårar när vi sa hej då högg lite extra i bröstet, pappa höll sig som tur var den här gången vilket gjorde det lättare.
"Sköt om dig."
"Jorå, föfan."
"Du med."
"Jorå, föfan."

Syster blev det ett snabbt avslut med efter en monsterbiff på Texas Longhorn. Det var inte heller så tufft eftersom hon drog iväg på sin cykel som en avlöning! Puss syrran.

Iallafall, jag saknar er redan.
Tony och Barbara som alltid. Saknar er också och så klart alla andra, alla barn ni har samlat på er, Selma Albin Linus Isabel Sofia Hanna Leo Matilda och alla andra.

Nämner inte alla men ni vet allihop att jag önskar vi kunde träffas oftare.

Puss och kram till er alla och kom ihåg att ni alltid är välkomna att hälsa på oss här nere.

fredag 21 augusti 2009

Fest


Mat på puben sen hem. Klockan är 8. Jorå, jag fyllde 34 förra veckan.

Vackert


På väg till jobbet och tänker på hur fantastiskt vackert australien är. Ta in skönheten nu.

torsdag 20 augusti 2009

Hycklare


Det funkar inte att skicka inlägg utan bild så är tvungen att ta en bild varje gång. Men det är väl trevligt. Här sitter mohit t ex. Han berättade precis en historia om en annan kollega och hur mycket han varit borta. Ändå har han väl själv bara varit har 50 procent under året. Mycket märklig man. Ser ut som en liten gubbe gör han också.

onsdag 19 augusti 2009

Tillbaka


Det känns skönt att värmen börjar komma till melbourne men det här med att jobba vet jag inte. Måste hitta på nåt annat. Det är ju utomhus jag vill vara.

Sista kvällen


Testar hur det funkar med mobil blogg och passar på att lägga ut en bild från min sista kväll i stockholm. Tillbaka på jobbet idag, känns ordentligt trist. Måste göra nåt nytt.

tisdag 28 april 2009

Tisdag

M.I.A - Paper planes, snooze, 180 grader höger...9 minuter senare, M.I.A - Paper planes, snooze, fan måste upp. 2 minuter på sängkanten innan jag tar mig in i badrummet och håller på att slå ihjäl mig när jag halkar på dom isen på klinkersgolvet, eller jag halkar ju inte och där är ju ingen is men satan så kallt det är. Väl på jobbet går jag som alltid till cafeet och köper min skinny cap, dagens höjdpunkt, njuter av kaffet vid mitt skrivbord innan det vid halv nio börjar drälla in folk som vill ha hjälp. Om bara någon av mina kollegor var i tid någon dag...
Tar bilen till BIO21, låtsas vara upptagen, bloggar, väntar. På hemgång. Bara 3 timmar kvar. Det går fort, försöker jag övertyga mig själv, smuttar på min andra kaffe för dagen och tänker på Sverige och Malaysia. Melbourne är kallt nu, riktigt kallt.

Fan så kallt

lördag 25 april 2009

Sverige

Kommer hem också ja.

Lördag 25:e Juli kommer jag hem och åker tillbaka till Australien 17:e Augusti.

Alla som vill hänga med ut den 25:e är hjärtligt välkomna.

Hörs

Random

Jag vet, jag är periodare. Hoppas på en period nu med lite fler uppdateringar än det har varit på sista tiden. Har lite svårt att komma ihåg allt jag gjort men tar hjälp av lite bilder jag hittade i mobilen.



Andrew, visar mycket stolt upp sin Sverige tröja, på jobbet. Han har nu även lovat att hålla på Sverige i Sydafrika. Om vi klarar oss dit. Och om inte Australien är där. Eller Italien.
Men om dom två länderna misslyckas, då håller han på Sverige.


Vi firade St: Patrick's Day någon tisdag. Jag och Kalle/Calle. Han har inte riktigt bestämt sig hur han vill stava det. Kalle/Calle känner jag från innebandyn. Vi hade mycket roligt. På kvällen. Inte lika roligt morgonen efter när man skulle upp till jobbet.


Den här killen såg jag på tåget. Han bestämde sig för att det var dags för lite snacks på tåget. Hans val? Ris. Bara ris. Detta tycker jag är mycket märkligt. Men roligt.
En bild från Sound Relief, som jag beskrev i förra inlägget. Ni ser att himlen håller på att rasa ner?

Skjortan igen. Den här är kanske inte lika skarp som den förra men den platsar här ändå tycker jag.



Kalle/Calle tog med mig på Formel 1. Det var kul. Här är vi precis efter loppet när publiken har tagit sig in på banan för att hylla förarna. Man gör tydligen så. Jag och Kalle/Calle sa va? mycket till varandra under loppet.



Auktion! Här i Australien budar man på hus precis som vi kanske köper en gammal kökssoffa på en auktion i Körsvik. Eller nåt. Mannen i kostym är mäklare och här på bilden står han och rabblar ohörbara saker, priser eller nåt tror jag. Men det är ingen som budar. Ägarna ville ha 2.2 miljoner dollar. Då snackar vi lägenheten på undervåningen bredvid skylten ni ser. Den var fin, men 2.2?



Det här paret gick framför mig en dag, på väg till tåget. Jackan till vänster hade jag dödat för att få tag på.

1992.