Igår var vi och handlade mat. En jävla massa mat.
En sak som är bra, eller mer bekväm, är att man slipper packa sina påsar själv. Kassören/kassörskan sköter det. Det är väl ok men det tar ju lite längre tid i kön.
Det kan jag ta.
Det som jag inte förstår mig på är deras plastpåsar. Dom är så tunna att man knappt kan lägga två liter mjölk i samma påse utan att den går sönder. Vissa påsar lägger dom bara en vara i!
En vara!
Vad fan är det frågan om, tänker jag.
Resultatet blir ju att man går därifrån och försöker bära med sig en miljon påsar.
Eller en miljon kanske är att ta i lite. Eller mycket.
Men jag tror att vi minst hade 15 påsar med oss hem med varor som i Sverige skulle få plats i kanske 6. Det väger ju lika mycket så det är inte det, men det är jäkligt irriterande varje gång man måste ställa ifrån sig påsarna i ena handen för att öppna en dörr eller nåt. Då står man där och försöker samla ihop 16 handtag och det tar en jädrans tid. Och så blir det ju liksom mycket bredare. Man går där som att man skulle beöva släppa tv:n.
Släpp tv:n, ropar nån.
Eller kanske: Drop the tv, mate!
Alltså det hände ju inte men det skulle kunna.
Det kan ju inte vara bra för miljön heller, eller?
Papperspåsar har dom inte hört talas om.
Paperpose, please!