onsdag 26 augusti 2009
tisdag 25 augusti 2009
lördag 22 augusti 2009
Lördag morgon
Det är fint ändå, att vakna utvilad 07.30 en Lördag morgon. Solen skiner som aldrig förr och jag känner att mungiporna drar sig uppåt öronen till så fort jag drar upp persiennerna.
Vi hade fantasktisk tur med vädret när vi var i Stockholm men det känns ändå helt ok att vintern här bjuder på runt 20 grader och sol.
Apropå Stockholm. Tack till alla som tog sig tid att träffa oss, jag hade verkligen skitkul, även om jag var helt slut när jag kom hem. Börjar komma över det nu men första dagarna var det faktiskt riktigt jobbigt att komma tillbaka hit, saknade Sverige och alla något oerhört. Mammas tårar när vi sa hej då högg lite extra i bröstet, pappa höll sig som tur var den här gången vilket gjorde det lättare.
"Sköt om dig."
"Jorå, föfan."
"Du med."
"Jorå, föfan."
Syster blev det ett snabbt avslut med efter en monsterbiff på Texas Longhorn. Det var inte heller så tufft eftersom hon drog iväg på sin cykel som en avlöning! Puss syrran.
Iallafall, jag saknar er redan.
Tony och Barbara som alltid. Saknar er också och så klart alla andra, alla barn ni har samlat på er, Selma Albin Linus Isabel Sofia Hanna Leo Matilda och alla andra.
Nämner inte alla men ni vet allihop att jag önskar vi kunde träffas oftare.
Puss och kram till er alla och kom ihåg att ni alltid är välkomna att hälsa på oss här nere.
Vi hade fantasktisk tur med vädret när vi var i Stockholm men det känns ändå helt ok att vintern här bjuder på runt 20 grader och sol.
Apropå Stockholm. Tack till alla som tog sig tid att träffa oss, jag hade verkligen skitkul, även om jag var helt slut när jag kom hem. Börjar komma över det nu men första dagarna var det faktiskt riktigt jobbigt att komma tillbaka hit, saknade Sverige och alla något oerhört. Mammas tårar när vi sa hej då högg lite extra i bröstet, pappa höll sig som tur var den här gången vilket gjorde det lättare.
"Sköt om dig."
"Jorå, föfan."
"Du med."
"Jorå, föfan."
Syster blev det ett snabbt avslut med efter en monsterbiff på Texas Longhorn. Det var inte heller så tufft eftersom hon drog iväg på sin cykel som en avlöning! Puss syrran.
Iallafall, jag saknar er redan.
Tony och Barbara som alltid. Saknar er också och så klart alla andra, alla barn ni har samlat på er, Selma Albin Linus Isabel Sofia Hanna Leo Matilda och alla andra.
Nämner inte alla men ni vet allihop att jag önskar vi kunde träffas oftare.
Puss och kram till er alla och kom ihåg att ni alltid är välkomna att hälsa på oss här nere.
torsdag 20 augusti 2009
Hycklare

Det funkar inte att skicka inlägg utan bild så är tvungen att ta en bild varje gång. Men det är väl trevligt. Här sitter mohit t ex. Han berättade precis en historia om en annan kollega och hur mycket han varit borta. Ändå har han väl själv bara varit har 50 procent under året. Mycket märklig man. Ser ut som en liten gubbe gör han också.
onsdag 19 augusti 2009
tisdag 28 april 2009
Tisdag
M.I.A - Paper planes, snooze, 180 grader höger...9 minuter senare, M.I.A - Paper planes, snooze, fan måste upp. 2 minuter på sängkanten innan jag tar mig in i badrummet och håller på att slå ihjäl mig när jag halkar på dom isen på klinkersgolvet, eller jag halkar ju inte och där är ju ingen is men satan så kallt det är. Väl på jobbet går jag som alltid till cafeet och köper min skinny cap, dagens höjdpunkt, njuter av kaffet vid mitt skrivbord innan det vid halv nio börjar drälla in folk som vill ha hjälp. Om bara någon av mina kollegor var i tid någon dag...
Tar bilen till BIO21, låtsas vara upptagen, bloggar, väntar. På hemgång. Bara 3 timmar kvar. Det går fort, försöker jag övertyga mig själv, smuttar på min andra kaffe för dagen och tänker på Sverige och Malaysia. Melbourne är kallt nu, riktigt kallt.
Fan så kallt
Tar bilen till BIO21, låtsas vara upptagen, bloggar, väntar. På hemgång. Bara 3 timmar kvar. Det går fort, försöker jag övertyga mig själv, smuttar på min andra kaffe för dagen och tänker på Sverige och Malaysia. Melbourne är kallt nu, riktigt kallt.
Fan så kallt
lördag 25 april 2009
Sverige
Kommer hem också ja.
Lördag 25:e Juli kommer jag hem och åker tillbaka till Australien 17:e Augusti.
Alla som vill hänga med ut den 25:e är hjärtligt välkomna.
Hörs
Lördag 25:e Juli kommer jag hem och åker tillbaka till Australien 17:e Augusti.
Alla som vill hänga med ut den 25:e är hjärtligt välkomna.
Hörs
Random
Jag vet, jag är periodare. Hoppas på en period nu med lite fler uppdateringar än det har varit på sista tiden. Har lite svårt att komma ihåg allt jag gjort men tar hjälp av lite bilder jag hittade i mobilen.

Andrew, visar mycket stolt upp sin Sverige tröja, på jobbet. Han har nu även lovat att hålla på Sverige i Sydafrika. Om vi klarar oss dit. Och om inte Australien är där. Eller Italien.
Men om dom två länderna misslyckas, då håller han på Sverige.

Kalle/Calle tog med mig på Formel 1. Det var kul. Här är vi precis efter loppet när publiken har tagit sig in på banan för att hylla förarna. Man gör tydligen så. Jag och Kalle/Calle sa va? mycket till varandra under loppet.

Auktion! Här i Australien budar man på hus precis som vi kanske köper en gammal kökssoffa på en auktion i Körsvik. Eller nåt. Mannen i kostym är mäklare och här på bilden står han och rabblar ohörbara saker, priser eller nåt tror jag. Men det är ingen som budar. Ägarna ville ha 2.2 miljoner dollar. Då snackar vi lägenheten på undervåningen bredvid skylten ni ser. Den var fin, men 2.2?

Det här paret gick framför mig en dag, på väg till tåget. Jackan till vänster hade jag dödat för att få tag på.
1992.
Andrew, visar mycket stolt upp sin Sverige tröja, på jobbet. Han har nu även lovat att hålla på Sverige i Sydafrika. Om vi klarar oss dit. Och om inte Australien är där. Eller Italien.
Men om dom två länderna misslyckas, då håller han på Sverige.
Vi firade St: Patrick's Day någon tisdag. Jag och Kalle/Calle. Han har inte riktigt bestämt sig hur han vill stava det. Kalle/Calle känner jag från innebandyn. Vi hade mycket roligt. På kvällen. Inte lika roligt morgonen efter när man skulle upp till jobbet.
Den här killen såg jag på tåget. Han bestämde sig för att det var dags för lite snacks på tåget. Hans val? Ris. Bara ris. Detta tycker jag är mycket märkligt. Men roligt.
En bild från Sound Relief, som jag beskrev i förra inlägget. Ni ser att himlen håller på att rasa ner?
Skjortan igen. Den här är kanske inte lika skarp som den förra men den platsar här ändå tycker jag.
Kalle/Calle tog med mig på Formel 1. Det var kul. Här är vi precis efter loppet när publiken har tagit sig in på banan för att hylla förarna. Man gör tydligen så. Jag och Kalle/Calle sa va? mycket till varandra under loppet.
Auktion! Här i Australien budar man på hus precis som vi kanske köper en gammal kökssoffa på en auktion i Körsvik. Eller nåt. Mannen i kostym är mäklare och här på bilden står han och rabblar ohörbara saker, priser eller nåt tror jag. Men det är ingen som budar. Ägarna ville ha 2.2 miljoner dollar. Då snackar vi lägenheten på undervåningen bredvid skylten ni ser. Den var fin, men 2.2?
Det här paret gick framför mig en dag, på väg till tåget. Jackan till vänster hade jag dödat för att få tag på.
1992.
måndag 16 mars 2009
Sound Relief
Ni har nog alla hört om skogsbränderna här i Victoria och översvämningarna uppe i Queensland. I helgen var det dags för stödgalan, Sound Relief. Den hölls i både Sydney, där hälften av intäckterna gick till översvämningarna och hälften till bränderna, och i Melbourne där rasket gick till skogsbränderna.
Det var verkligen en fantastisk uppslutning och det verkar som att alla artister som blivit tillfrågade ställde upp. 83 000 biljetter sålda i Melbourne. Det regnade hela dagen men vem brydde sig väl om det. Vi var på plats i elva timmar och tröttnade inte en sekund.
Några av de spelade i Melbourne var:
Gabriella Cilmi.
17-årig tjej från Melbourne.
Kings of Leon.
Midnight Oil.
Gubbarna gjorde comeback enbart för den här galan. Sångaren Peter Garrett är numera miljöminister.
Hunters & Collectors.
Aussie rockers som även dom gjorde comeback enbart för galan. Jävlar vilket tryck det var när hela publiken sjöng med i den här låten.
Med på galan i Melbouren var även dessa artister.
Augie March
Bliss N Eso with Paris Wells
Hunters & Collectors
Jack Johnson
Kasey Chambers & Shane Nicholson w/ Troy Cassar-Daley
Paul Kelly
Split Enz
Wolfmother
Mina höjdpunkter för dagen var nog ändå Kings of Leon, Hunters and Collectors och, från Sydney, Cold Play. Dom visade bitar från Sydney på storbild så det kändes som att de var på plats. Kolla hur trött sångaren Chris Martin är när han kommer tillbaka från sin löprunda. När sen 80 000 pers sjöng You're the voice med Cold Play och John Farnham var det gåshud äver hela kroppen.
Det var verkligen en fantastisk uppslutning och det verkar som att alla artister som blivit tillfrågade ställde upp. 83 000 biljetter sålda i Melbourne. Det regnade hela dagen men vem brydde sig väl om det. Vi var på plats i elva timmar och tröttnade inte en sekund.
Några av de spelade i Melbourne var:
Gabriella Cilmi.
17-årig tjej från Melbourne.
Kings of Leon.
Midnight Oil.
Gubbarna gjorde comeback enbart för den här galan. Sångaren Peter Garrett är numera miljöminister.
Hunters & Collectors.
Aussie rockers som även dom gjorde comeback enbart för galan. Jävlar vilket tryck det var när hela publiken sjöng med i den här låten.
Med på galan i Melbouren var även dessa artister.
Augie March
Bliss N Eso with Paris Wells
Hunters & Collectors
Jack Johnson
Kasey Chambers & Shane Nicholson w/ Troy Cassar-Daley
Paul Kelly
Split Enz
Wolfmother
Mina höjdpunkter för dagen var nog ändå Kings of Leon, Hunters and Collectors och, från Sydney, Cold Play. Dom visade bitar från Sydney på storbild så det kändes som att de var på plats. Kolla hur trött sångaren Chris Martin är när han kommer tillbaka från sin löprunda. När sen 80 000 pers sjöng You're the voice med Cold Play och John Farnham var det gåshud äver hela kroppen.
onsdag 11 mars 2009
Hört på radion
Den ständiga frågan ALLA undrar över är, Vem skulle vinna en fight mellan en haj och en krokodil? Ni vet ju själva hur ofta man har undrat över detta men nu har man tydligen ett svar på gåtan.
En haj på en meter tog sig in på grundare vatten, där krokodiler härjar, uppe i Darwin i norra Australien. Tydligen blev den uppäten av krokodilerna coh därmed är det ju bevisat, krokodilen är starkast.
Förmodligen har ni även hört om de hajattacker de har haft i Sydney Harbour, jag tror det är tre på en ganska kort tid.
Iallafall, radiopratarens lösning på det problem var ju självklart.
Släpp krokodilerna fria i Sydney Harbour så är ju hajproblemet borta!
En haj på en meter tog sig in på grundare vatten, där krokodiler härjar, uppe i Darwin i norra Australien. Tydligen blev den uppäten av krokodilerna coh därmed är det ju bevisat, krokodilen är starkast.
Förmodligen har ni även hört om de hajattacker de har haft i Sydney Harbour, jag tror det är tre på en ganska kort tid.
Iallafall, radiopratarens lösning på det problem var ju självklart.
Släpp krokodilerna fria i Sydney Harbour så är ju hajproblemet borta!
söndag 8 mars 2009
6.6
Med ett ryck vaknade vi upp. Första tanken var att bara somna om, men sen kände vi det igen. Sängen vibrerade, fönstren började skallra och när jag satte mig upp kände jag golvet röra på sig, jag satte handen mot väggen som öppnade sig ovanför mitt huvud. Väggen öppnade sig bredvid mig med ett dån och nu hördes folks skrik utanför, panik i rösterna, alla nyvakna och fortfarande inte riktigt medvetna om vad som egentligen hände. Vi slängde oss ut när taklamporna började skaka, flera av dom flög i golvet, tavlor rasade från sina fästen och teven välte omkull.
Melbourne hade drabbats av sina värsta jordbävning på 36 år och paniken växte hos folk som såg sina hus rasa ihop, som korthus, i den förort som under åren har fått klara sig utan lyxrenoveringar eller underhåll. 6.6 på Richterskalan, min första jordbäving någonsin.
Äh, vi vaknade Lördag morgon, satte på teven och fick höra att det tydligen skakat en del, utan att vi märkt någonting. Allt är bra, men tänk er om det hade varit som jag beskrev ovan.
Spännande va?
Melbourne hade drabbats av sina värsta jordbävning på 36 år och paniken växte hos folk som såg sina hus rasa ihop, som korthus, i den förort som under åren har fått klara sig utan lyxrenoveringar eller underhåll. 6.6 på Richterskalan, min första jordbäving någonsin.
Äh, vi vaknade Lördag morgon, satte på teven och fick höra att det tydligen skakat en del, utan att vi märkt någonting. Allt är bra, men tänk er om det hade varit som jag beskrev ovan.
Spännande va?
lördag 7 mars 2009
Torsdagsskjortan
onsdag 4 mars 2009
Modeblogg
En kille som är ny på jobbet har de mest fantastiska skjortorna på sig. Ska verkligen försöka få ett foto på honom mendet råder fotoförbud på jobbet så det är lite knepigt.
Känner bara att jag måste dela med mig av det här.
Annars?
Jorå, föfan.
Idag deklarerade man att krisen är över med alla bränder även om det fortfarande är tre bränder som inte är släckta. Tydligen så har man kontroll över dom nu och det känns ju bra.
I Måndags var det 32 grader varmt och idag var det 14 när jag körde hem från jobbet.
Melbourne slutar aldrig överaska.
Känner bara att jag måste dela med mig av det här.
Annars?
Jorå, föfan.
Idag deklarerade man att krisen är över med alla bränder även om det fortfarande är tre bränder som inte är släckta. Tydligen så har man kontroll över dom nu och det känns ju bra.
I Måndags var det 32 grader varmt och idag var det 14 när jag körde hem från jobbet.
Melbourne slutar aldrig överaska.
tisdag 3 mars 2009
Hösten
Hösten kom till Melbourne och resten av Australien i söndags. Inte på det sättet som hösten kommer till Stockholm och resten av Sverige när det börjar regna och temperaturen sjunker under en viss gräns. Hösten börjar alltid den första Mars här, vet inte hur man kom fram till det men gissar att det kanske är logiskt i ett land där årstiderna är så pass mycket längre, eller kortare beroende på vilken vi snackar om, än i Sverige.
I vilket fall har det varit 32 grader här idag. Och blåsigt, mycket blåsigt. Det var stor varning idag för att nya bränder skulle ta fart men som tur var började dagen mildare än vad man befarat. Regnet kom också men det var bara en droppe i öknen mot vad man skulle behövt.
Fortfarande springer det runt pyromaner och tänder eldar runt om i Melbourne men som tur är har ingen större startat. Än.
Någon by har utrymts. En annan har man börjat flytta tillbaka till. Igår skickade polisen i Victoria ut ett sms till alla i delstaten där man varnade för stor brandrisk och det är tydligen första gången någonsin man har gjort något liknande.
Där vi bor är vi inte i närheten av några bränder då vi bor nästan inne i city men bara några mil ut brinner det fortfarande. Just nu blåser det kraftigt vilket gör att bränderna sprider sig snabbt och även att bränder som i stort sätt är utbrunna, tar fart igen, på samma sätt som man får fart på en brasa genom att blåsa på den.
Håll tummarna för mer regn.
Och mycket.
I vilket fall har det varit 32 grader här idag. Och blåsigt, mycket blåsigt. Det var stor varning idag för att nya bränder skulle ta fart men som tur var började dagen mildare än vad man befarat. Regnet kom också men det var bara en droppe i öknen mot vad man skulle behövt.
Fortfarande springer det runt pyromaner och tänder eldar runt om i Melbourne men som tur är har ingen större startat. Än.
Någon by har utrymts. En annan har man börjat flytta tillbaka till. Igår skickade polisen i Victoria ut ett sms till alla i delstaten där man varnade för stor brandrisk och det är tydligen första gången någonsin man har gjort något liknande.
Där vi bor är vi inte i närheten av några bränder då vi bor nästan inne i city men bara några mil ut brinner det fortfarande. Just nu blåser det kraftigt vilket gör att bränderna sprider sig snabbt och även att bränder som i stort sätt är utbrunna, tar fart igen, på samma sätt som man får fart på en brasa genom att blåsa på den.
Håll tummarna för mer regn.
Och mycket.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)








