måndag 19 oktober 2009

Barnvagn under tåg



Jävlar, jag blir alldeles kall bara av att titta på bilderna. Man ser hur allareagerar genom att rygga tillbaka, kan inte ens tänka mig hur mamman kände sig.

Vecka 43

Förra veckan var oooerhört händelsefattig och inte ens helgen bjöd på några intressanta upplevelser.

Jag fick hoppa över tisdagens innebandyträning då jag lyckades skada knät, hälen och öven vristen. Som tur var finns det alternativa exercismedel på gymmet så jag lyckades hålla igång under hela veckan iallafall. Igår var det match igen och det känns bra mycket bättre denna säsongsöppning om man jämför med förra året. Den enda skillnaden är K som jag lyckades få in i laget, vilket nu gör att det är roligt att spela igen. Det är nästan som att vara tillbaka till glansdagarna med Per. Fast var inte orolig, Per, flyttar du ner hit spelar jag självklart med dig igen!
Iallafall så har vi tre av tre möjliga vinster och för att hömföra med förra året då vi hade ingen, är det ju betydligt bättre. 9 mål och 5 assist från min klubba, vilket endast är viktigt för att tysta ungtupparna i de andra lagen. Man får höra både det ena och det andra från deras munnar och speciellt roligt blir det när man får höra hur gammal man är, har inget hår, är en importerad c u next Tuesday (min personliga favorit) och mycket annat, men ändå springer åttor runt dom, vinner matchen och leder serien.
I år har dom gjort om så det blir ettan mot tvåan i final och trean fyran spelar mot varandra om tredjepris, vilket ju gör säsongen mer intressant och inte som förra året när vi kom sist i serien men ändå gick till final.

Förra veckan blev jag även fast anställd. Det ändrar inget direkt här mer än att jag har en fast inkomst och inte behöver oroa mig för semester och sånt. Jobbet är det samma, lite mer pengar och lite mindre svara i telefon, vilken är skönt. 400 ansökningar fick dom in så det kändes inte riktigt som ett bra läge att börja söka jobb på andra ställen heller.

Annars var helgen lugn, om inte lite tråkig. Har ingenting att rapportera, men nästa helg ska vi iväg på en kompis födelsedag som firas på en av de många häst tävlingar runt Victoria. Det ska bli riktigt kul och förmodligen kommer det vara lite mer att berätta efter den helgen....

Igår fick jag iallafall prata med mamma och pappa, vilket var ett tag sen.

En liten chat med Fredrik blev det men känner att jag varit riktigt slö på kontakten med alla andra. Lovar att logga in på MSN oftare så om ni är uppkopplade, kan vi chatta eller snacka lite.

Tiden går fort, men jag vet inte om det känns som att jag var hemma nyss eller för länge sen.

Förresten, läste ni om mamman med barnvagnen i Melbourne, hon som tappade vagnen framför tåget? Den 6månader gamla sonen klarade sig med bara en bula i huvet. Mamman släpper vagne, bara för ett ögonblick för att dra upp byxorna lite, vagnen ruller direkt ifrån henne och hamnar framför ett inkommande tåg, släpas med i 30 meter innan tåget stannar. Lägger in en länk i nästa inlägg när jag kommer hem.

måndag 12 oktober 2009

Vecka 42

Helgen utvecklade sig riktigt bra. Fredag var jag alldeles slut efter en vecka på jobbet som hade allt annat än slösurfande på schemat, vilket brukar vara en alldeles för vanlig sysselsättning i vanliga fall. Jag och M bokade bord på en restaurang som ligger nästan runt hörnet i det fantastiskt annorlunda Footscray. The Station Hotel bjuder på en meny som mest består av kött. Men satans vad gott det är och trots att det kostar en hel skjorta mer än de andra pubarna som ligger runt de olka hörnen är det värt varenda doolar. Gött!

Vi hamnade på den sena sittningen, halv 9 och eftersom jag lyckades få i mig fyra öl redan hemma på soffan, med ena ögat stängt i någon slags semidregglande dagsovarpose, gjorde sig kanske inte vinet rätta, men det rann ner riktigt bra till min bearnaisedränkta Black Angus.

Väl hemma igen la jag mig på soffan i ett tafatt försök att kolla Fredagsfilmen, vilket var dömt att misslyckas redan innan jag tryckt On. Somnade mycket riktigt efter 2 sekunder men detta gjorde iallafall så jag vaknade pigg på Lördagsmorgonen och stack iväg på ett boxningspass med K.

Moder Natur visade sig ha vkanat på bästa humör denna Lördag, så den grillfest vi var bjudna till på kvällen blev riktigt lyckad. Jag, M och Ritch stack över till våra vänner och förutom vi så var det 20 homosexuella män mellan 40 och 50. Det är alltid lite annorlunda att gå på fest hos dom, det verkar som att dom bara umgås med andra med samma läggning. Vi hade det iallafall mycket trevligt och vi känner dom flesta som var där sedan tidigare.

Lördagens eskapader bidrog till en ganska trött söndagsmorgon och vi drog iväg på frukost ute i solen med äggröra och lax och nu så här på måndagen sitter jag här och skriver med ute huvud som luser rött på ena sidan, förutom den vita rand som sträcker sig från ögat och smalnar ner ovanför örat. Solglajbränna! Mycket attraktivt.

lördag 26 september 2009

Grand final


Aussie rules. Hela melbourne stannar. Största dan på året.

onsdag 23 september 2009

Fan vad dyrt!


...tänkte jag först när jag gjort ett par besök hos läkaren. Sen fick jag veta att man tydligen får tillbakakaka på det man betalat. Så fick precis 150 tillbaka av 210 betalade. På två besök. Det blir ju samma pris som i sverige. Tack Medibank!

lördag 12 september 2009

Ben


Vi tog med Ben till donken så vi kan fortsätta vara dom populära gudföräldrar vi vill vara. Mutor funkar.

lördag 29 augusti 2009

Aussie rules


Inga läktare utan man sitter i sina bilar runt plan. Käkar paj och pompa. Annorlunda

fredag 28 augusti 2009

Fredag solen skiner jag ska hem och ta helg och ni har hela dan kvar. Ha



Tuppfajt


Har ringt telstra för att få våran videokonferensanläggning servad. Två jonnar kom hit utan att veta om den andra så nu står dom här och tystbråkar. Kul så här på fredagseftermiddagen.

onsdag 26 augusti 2009

Trafiksylt


Klarade mig helskinnad hem igår. Stormen kommer tillbaka idag vilket måste skrämt många för jävlar vilken trafik det är.

tisdag 25 augusti 2009

På tåget


Helvetes helvete vad det blåser och regnar.

Storm


Det stormar i melbourne. Man ska tydligen hålla sig inne. Men jag måste ju hem. Hoppas tåget kommer snart.

lördag 22 augusti 2009

Lugn kväll


Jorå satte. Just a quiet one.

Degraves


Sitter och tar en öl i en av melbournes gränder. Gillart. Nu blir det iväg på nåt annat ställe och kolla rugby och aussie rules och vad för obskyr sport dom nu visar. Kan bli kul ändå kanske. Vad tror ni om att börja sälja kaffe for a living?

Lördag morgon

Det är fint ändå, att vakna utvilad 07.30 en Lördag morgon. Solen skiner som aldrig förr och jag känner att mungiporna drar sig uppåt öronen till så fort jag drar upp persiennerna.
Vi hade fantasktisk tur med vädret när vi var i Stockholm men det känns ändå helt ok att vintern här bjuder på runt 20 grader och sol.

Apropå Stockholm. Tack till alla som tog sig tid att träffa oss, jag hade verkligen skitkul, även om jag var helt slut när jag kom hem. Börjar komma över det nu men första dagarna var det faktiskt riktigt jobbigt att komma tillbaka hit, saknade Sverige och alla något oerhört. Mammas tårar när vi sa hej då högg lite extra i bröstet, pappa höll sig som tur var den här gången vilket gjorde det lättare.
"Sköt om dig."
"Jorå, föfan."
"Du med."
"Jorå, föfan."

Syster blev det ett snabbt avslut med efter en monsterbiff på Texas Longhorn. Det var inte heller så tufft eftersom hon drog iväg på sin cykel som en avlöning! Puss syrran.

Iallafall, jag saknar er redan.
Tony och Barbara som alltid. Saknar er också och så klart alla andra, alla barn ni har samlat på er, Selma Albin Linus Isabel Sofia Hanna Leo Matilda och alla andra.

Nämner inte alla men ni vet allihop att jag önskar vi kunde träffas oftare.

Puss och kram till er alla och kom ihåg att ni alltid är välkomna att hälsa på oss här nere.

fredag 21 augusti 2009

Fest


Mat på puben sen hem. Klockan är 8. Jorå, jag fyllde 34 förra veckan.

Vackert


På väg till jobbet och tänker på hur fantastiskt vackert australien är. Ta in skönheten nu.

torsdag 20 augusti 2009

Hycklare


Det funkar inte att skicka inlägg utan bild så är tvungen att ta en bild varje gång. Men det är väl trevligt. Här sitter mohit t ex. Han berättade precis en historia om en annan kollega och hur mycket han varit borta. Ändå har han väl själv bara varit har 50 procent under året. Mycket märklig man. Ser ut som en liten gubbe gör han också.

onsdag 19 augusti 2009

Tillbaka


Det känns skönt att värmen börjar komma till melbourne men det här med att jobba vet jag inte. Måste hitta på nåt annat. Det är ju utomhus jag vill vara.

Sista kvällen


Testar hur det funkar med mobil blogg och passar på att lägga ut en bild från min sista kväll i stockholm. Tillbaka på jobbet idag, känns ordentligt trist. Måste göra nåt nytt.